Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w ZSP

ImageŚwiatowy Tydzień Przedsiębiorczości w ZSP im. Jana Pawła II w Radzyniu Podl.- Spotkanie z przedsiębiorcami
16 listopada 2016 r. w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości  „Otwarta firma- biznes przy tablicy” gościliśmy w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II w Radzyniu Podl. przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na lokalnym rynku:
-Panią Marlenę Mańko- właścicielkę salonu fryzjerskiego Kairos.
-Pana Pawła Marcinkowskiego- właściciela centrum sportu Fitpark.

 Pani Marlena Mańko spotkała się z uczniami klasy 1 tf technikum usług fryzjerskich. Tematem spotkania było prowadzenie własnej firmy w branży fryzjerskiej. Pani Marlena w swojej prezentacji zwróciła uwagę przede wszystkim na to, że prowadzenie własnej firmy wymaga:
-dobrego pomysłu i chęci do działania,
-ogromnego zaangażowania i odpowiedzialności,
-ciągłego doskonalenia zawodowego zespołu pracowników,
-gotowości do podejmowania czasem szybkich decyzji.
-umiejętności przewidywania potrzeb rynku,
-zarządzania zespołem,
-otwartości, łatwości w nawiązywaniu kontaktów,
-dokładności, kreatywności w wykonywanej pracy.
Pan Paweł Marcinkowski- właściciel centrum sportu Fitpark  oferującego: siłownię, masaże, solarium i porady w zakresie dietetyki- spotkał się z klasą 1 ls liceum sportowego.
Pan Paweł Marcinkowski opowiedział o tym jak narodził się jego pomysł na biznes związany z aktywnością fizyczną i odnową biologiczną, a także w jaki sposób pozyskiwał środki na prowadzenie działalności gospodarczej.
Zwrócił uwagę na to, że prowadzenie własnej firmy wymaga ogromnego zaangażowania, jest to również duża inwestycja finansowa obarczona ryzykiem.
Najważniejsze rzeczy jak składają się na sukces w biznesie to wg niego:
-pasja, zamiłowanie do tego czym zajmujemy się zawodowo,
-inwestowanie w siebie, swoją wiedzę, umiejętności, ciągłe podnoszenie kwalifikacji,
-inwestowanie w rozwój firmy, zakup dodatkowego wyposażenia, rozszerzanie zakresu oferowanych usług,
-odpowiedni dobór pracowników, którzy mają profesjonalne podejście do pracy i odpowiednie kwalifikacje, umiejętności i doświadczenie,
-wprowadzanie innowacji w firmie,
Właściciel Fitparku odniósł się również do działań promocyjno-reklamowych i uznał za najskuteczniejsze formy:
-obecność na portalach społecznościowych,
-tzw. „pocztę pantoflową” czy „marketing szeptany”.
Uczniowie z uwagą i zainteresowaniem wysłuchali przedstawionych prezentacji.

mt_gallery:Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w ZSP 

Więcej kliknij tutaj