VI Wycieczka Tematyczna z Biologii

ImageW dniach  27-30.05.2014 r. odbyła się już  VI Wycieczka Tematyczna z Biologii zorganizowana przez Panią Małgorzatę Łysik dla uczniów  ZSP W Radzyniu Podlaskim DO MAGURSKIEGO PARKU NARODOWEGO NA SŁOWACJĘ I WĘGRY. Opiekunami byli: Pani Ewa Osipiuk i Pan Artur Dołbeń.

1. 27.05 (wtorek)
Opóźniony  wyjazd z Radzynia podniósł ciśnienie krwi uczestnikom wycieczki,ale gdy autokar ruszył wróciło ono do normy. Po przejechaniu 400km i zjedzeniu obiadokolacji w Dukli dotarliśmy do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego w Bóbrce.
2. 28.05 (środa)
Granicę polsko-słowacką przejechaliśmy w Barwinku. Na Słowacji odwiedziliśmy  Mauzoleum w Vyżnym Komarniku, a z wieży widokowej  glądaliśmy panoramę Doliny Śmierci. Przez Świdnik dojechaliśmy do Bardejowa ( tamtejsze stare miasto jest  wpisane do rejestru światowego dziedzictwa kultury UNESCO). Następnie udaliśmy się do Bardejowskich Kupeli gdzie po spacerze  pławiliśmy się w leczniczych wodach tego kurortu. Dalsza trasa naszej wycieczki wiodła przez Niżną Polanę do Ożennej gdzie wjechaliśmy na teren Polski i Magurskiego Parku Narodowego.  Malownicze widoki i wstęgi serpentyn doprowadziły nas do Krempnej siedziby  Muzeum Przyrodniczego Parku. Zwiedzanie tego dnia zakończyliśmy w Muzeum Pałacu Mniszchów w Dukli.

3. 29.05 (czwartek)
Dzień był słoneczny, przejechaliśmy przez dwie granice: polsko-słowacką (w Słowacji zatrzymaliśmy się w  Koszycach i oglądaliśmy jego zabytki) oraz słowacko-węgierską. Na Węgrzech w  Miskolcu-Tapolca kąpaliśmy się w podziemnych termach krasowych.
4. 30.05 (piątek)
Poznaliśmy dzieje przemysłu naftowego  w Polsce zwiedzając skansen-muzeum w Bóbrce, a następnie udaliśmy się do Biecza. Przewodniczka oprowadzając nas po  średniowiecznej zabudowie miasteczka zapoznała nas z jego historią. Odwiedziliśmy  Muzeum Kromerówkę, Muzeum Aptekarstwa w Domu z Basztą, Turmę Katowską oraz Dom Zbója Becza, gdzie zjedliśmy obiad.