Korzystając z oferty jaką stworzyły uczelnie wyższe z regionu lubelskiego w ramach VIII Lubelskiego Festiwalu Nauki, klasa III ts 22 września 2011 r. odwiedziła Politechnikę Lubelską. Uczniowie, pod opieką p. Agnieszki Gątarczyk i p. Marty Frączek, uczestniczyli w trzech zaplanowanych zajęciach. W Laboratorium Budownictwa na Wydziale Budownictwa i Architektury obserwowali „Doświadczenie Chladniego – doświadczalna wizualizacja oraz komputerowa symulacja drgań płyty” (dr inż. Jerzy Podgórski, mgr inż. Michał Pieńko, mgr inż. Aleksander Robak).
Następnie na skwerku przed budynkiem tego wydziału dr Lucjan Gazda przeprowadził zajęcia „Georadarowe zaglądanie pod powierzchnię”. Na koniec dr inż. Krzysztof Kolano z Wydziału Elektrotechniki i Informatyki zaprezentował zagadnienie „Układy napędowe zasilane z baterii ogniw fotowoltaicznych”. Każde z tych zajęć, przeprowadzone w interesujący sposób, wniosło nowe treści i poszerzyło horyzonty naszej wiedzy. Okazało się, że to kobieta, Marie-Sophie Germain (1776 – 1831), francuska matematyczka, wyjaśniła w jaki sposób powstają figury Chladniego, czyli regularne wzory, jakie tworzy na przykład piasek rozsypany na dużej płycie, która zaczyna drgać. Udało się nawet dokonać małego odkrycia. Georadarowy obraz gruntu wykazał zarys mogiły, co wywołało ogólne poruszenie. Nieplanowane, ale chyba najciekawsze okazało się spotkanie z dr inż. Piotrem Filipkiem, opiekunem Koła Naukowego Elektryków Napęd i Automatyka działającego przy Katedrze Napędów i Maszyn Elektrycznych. Uczniowie mogli zobaczyć efekty konstruktorskich prac studenckich w postaci pojazdów i robotów (zob.: www.knna.pollub.pl). Wizyta na Politechnice Lubelskiej udowodniła uczestnikom, że matematyka i fizyka, to przedmioty niezbędne, by studiowanie na tej uczelni było możliwe.
Po dużej dawce nauki klasa III ts, przy wspaniałej pogodzie, mile spędziła czas na lubelskiej starówce, odwiedzając m.in. archikatedrę i Muzeum na Zamku.
Na wycieczce była również klasa 1 ti. 15 września 2011r. uczniowie klasy tej klasy wraz z wychowawcą zorganizowali ognisko klasowe. Celem było zintegrowanie uczniów, którzy dopiero od kilku dni uczęszczają o tej samej klasy. Ognisko dostarczyło wszystkim dużo radości i okazało się doskonałym pomysłem